Nasza wizja z roku 2018, dotycząca wspierania rodzimej gospodarki, doczekała się realizacji. Powstały: Podlaskiebazarek.pl i Polskiebazarek.pl
W 2018 r. przedstawiliśmy pomysł utworzenia portalu handlowo-informacyjnego wspierającego rodzimych producentów i rolników, umożliwiającego konsumentom nabywanie tańszej i zdrowszej żywności. Napisaliśmy m.in.:
Regionalny portal handlowo-informacyjny
Zrzeszenie przedsiębiorców z województwa podlaskiego z udziałem samorządu województwa oraz samorządów miejskich i gminnych. Portal ogólnie biorąc handlowo-promocyjno-informacyjny scalałby i integrował regionalny handel i produkcję. Obecnie polski handel, np. w Białymstoku jest skrajnie rozproszony (brak polskich centrów handlowych zdolnych do realnej konkurencji z obcymi sieciami). Centra w rodzaju Madro czy spychana na margines Kawaleryjska nie dają szansy na rozwój handlu i wzmocnienie firm produkcyjnych niebędących dostawcami do sieci. Mniejsi lokalni producenci są w praktyce wyeliminowani z głównego nurtu rynku dystrybucyjnego jaki kontrolują obecnie działający w Białymstoku Niemcy, Portugalczycy i Francuzi.
Dzięki konsolidacji, zgrupowaniu tysięcy ofert, członkowie zrzeszenia uzyskaliby możliwość prezentacji oferowanych towarów i usług w jednym miejscu (portal) w skoordynowany sposób. Portal oprócz prezentacji produktowej oferowałby moduł ogłoszeniowy i dział informacyjny (publikacje treści informacyjnych i marketingowych z różnych dziedzin). Zobacz całą publikację >>
Wizja z publikacji stała się ciałem w 2020 roku. Powstały portale Podlaskiebazarek.pl (domena utworzona 30 kwietnia 2020) i Polskiebazarek.pl (rejestracja 14 maja 2020). To polskie platformy ogłoszeniowe umożliwiające zakup żywności i usług z pominięciem, m.in. obcych sieci handlowych. Serwisy pozwalają na bezpłatne zamieszczanie ogłoszeń o oferowanych produktach i usługach. Integrują i wzmacniają lokalną gospodarkę.
Zyskują klienci poprzez dostęp do tańszej i zdrowszej żywności. Zyskuje państwo i samorządy dzięki wzrostowi wpływów podatkowych. Korzystają firmy: mogą rozwijać się, zatrudniać, wdrażać nowe technologie.
Z ciekawości sprawdzaliśmy czy administracja Tadeusza Truskolaskiego zamieściła na stronie bialystok.pl jakąkolwiek wzmiankę na ten temat.
NIESTETY NIE!
Jak należało domyślać się uruchomienie portali zostało przemilczane - choć obiektywnie biorąc jest ważne dla mieszkańców Białegostoku, którzy przecież mają prawo wiedzieć o alternatywnych źródłach zaopatrzenia w artykuły żywnościowe.
Dlaczego zostało przemilczane?
Grupy interesów absolutnie nie pozwolą na promowanie rodzimych producentów żywności, wspieranie polskich firm, rolników i wytwórców, gdyż mogłoby to uszczuplić przychody białostockich hipermarketów.