Działająca w Polsce portugalska sieć Biedronka najwyraźniej postanowiła marketingowo wykorzystać rządową kampanię wspierania polskich firm.
W dobie pandemii rządzący starają się zachęcać do zakupów polskich produktów oraz wspierania zakupami rodzimych firm. Akcja służy podtrzymaniu działalności przedsiębiorstw i zachowaniu miejsc pracy.
W rządowy przekaz wpisali się Portugalczycy ogłaszając akcję "kupuj co polskie". By zabezpieczyć się przed ewentualną interwencją UOKiK ostrożnościowo mocno poszerzyli definicję tego "co polskie". W ich wizji polskie to np. "produkty konfekcjonowane w Polsce przez przedsiębiorców zarejestrowanych w Polsce" albo np. "przedsiębiorcy posiadający prawa do znaków towarowych zarejestrowanych w Polsce".
Foto: Batony Kinder Bueno w sklepie Biedronka przy ul. Upalnej w Białymstoku
Poniżej pełna treść informacji o akcji "kupuj co polskie" ze strony Biedronki:
Kupuj co polskie / kupuj co polskie, co tworzy wartość dla polskiej gospodarki – dotyczy produktów, które są produkowane lub przetwarzane lub konfekcjonowane w Polsce przez przedsiębiorców zarejestrowanych w Polsce lub zatrudniających pracowników w Polsce lub płacących w Polsce podatki lub posiadających prawa do znaków towarowych zarejestrowanychw Polsce, co tworzy wartość dla polskiej gospodarki
http://zmpelikan.pl/
https://www.ancypo.pl/
i setki innych polskich producentów.