Foto: zrzut ekranu

Szerzona w mediach propaganda klimatyczna nie ogranicza się do narracji o szkodliwości dwutlenku węgla, konieczności depopulacji i rzekomo nadchodzącej zagładzie klimatycznej.

W propagandowy "ekologiczny" trend wpisują się wypowiedzi sygnowane przez Paulinę Górską, o "ekologicznym" postępowaniu ze zwłokami, rozpowszechniane np. na Instagramie: 

https://www.instagram.com/reels/audio/586285014218430/?e=d8c2c43a-87e4-4ad6-bd8d-58380ce30a9d&g=5

"...Płynna kremacja, ciało pod wysokim ciśnieniem poddaje się się roztworowi..., z tego wychodzi taki bardzo fajny bielutki proszek, dużo ładniejszy, estetyczniejszy niż te nasze prochy, a ta reszta spływa bez żadnego problemu do ścieków i co ważne te obie metody nie wydzielają żadnych gazów cieplarnianych. Świat idzie w tym kierunku, żeby te metody pochówku były bardziej ekologiczne, a my w Polsce nie możemy nawet rozsypać rozsypać prochów naszych bliskich... tylko musimy tworzyć kolejny grób, który jest kolejnym miejscem, które jest przymuszone....musi być ten nagrobek, musi być ta płyta...'

Te osobliwe poglądy dehumanizujące człowieka, pamięć o nim i wartość ludzkiego istnienia są zadziwiająco zbieżne z "prawdami" ideologii talmudycznej twierdzącej, że zwłoki nie-żydów są padliną. Ciała zmarłych określa się nazwą pegarim, stosowaną w odniesieniu do trupów zwierząt. Zgodnie z Szulchan aruch zmarły jest klasyfikowany jako zdechłe zwierzę.

Współczesnym odzwierciedleniem talmudycznego myślenia o statusie ciała zmarłego są np. wypowiedzi Barbary Engelking-Boni na temat śmierci w czasie II wojny światowej. W jej opinii "Dla Polaków śmierć to była kwestia biologiczna, naturalna, śmierć jak śmierć. Dla Żydów to była tragedia, dramatyczne doświadczenie, metafizyka."

Co o śmierci i traktowaniu ciała zmarłego mówi chrześcijaństwo?

Codex Iuris Canonici z 1917 r. (can. 1203 § 1) nakazywał grzebanie ciał wiernych zmarłych i potępiał kremację. Polecenie w jakiejkolwiek formie spalenia swojego ciała Kodeks uznawał za niezobowiązujące (tamże § 2). Jedynie bardzo ważne przyczyny mogły usprawiedliwiać odstąpienie od tej zasady, jak np. wojna i/lub zapobieżenie rozprzestrzenieniu się śmiertelnych epidemii. Ci, którzy wyrazili wolę kremacji swoich zwłok byli pozbawieni chrześcijańskiego pogrzebu (can. 1240 §1 50). Kongregacja Świętego Oficjum w instrukcji "De crematione cadaverum" (19 IV 1926) kremację określiła barbarzyńskim zwyczajem (barbarum hunc morem), deprecjacją ludzkiego ciała i nauczania Kościoła pod pretekstem naukowego postępu i zabroniła katolikom przynależności do "Towarzystw Kremacji". Ponieważ w pewnych warunkach kremacja jest dopuszczalna, sama w sobie nie jest absolutnie zła (non est absolute mala).

Ważna zmiana w stanowisku Kościoła wobec kremacji nastąpiła po wydaniu przez Święte Oficjum Instrukcji "De cadaverum crematione" Piam et constantem (8 V 1963). Według niej spalenie ciała nie dotyka duszy człowieka i nie przeszkadza Bożej wszechmocy w jego rekonstrukcji, dlatego nie sprzeciwia się dogmatowi ani wierze chrześcijańskiej. Niemniej w instrukcji zaleca się tradycyjne grzebanie ciała a stosowanie kremacji jedynie w wypadkach konieczności. Kto zdecydował się na kremację przez to samo nie może być pozbawiony sakramentów, ani publicznych modlitw Kościoła, jeśli nie wynikało to z negacji wiary i nienawiści do Kościoła. Instrukcja zaznaczała równocześnie, że obecnie kremacja w zasadzie nie jest wynikiem nienawiści do Kościoła ani do zwyczajów chrześcijańskich, lecz najczęściej stosowana jest z motywów higienicznych, ekonomicznych lub innego rodzaju. Zalecała równocześnie, aby wiernych wychowywać do tego, że Kościół preferuje pogrzebanie zmarłych w ziemi. Odnośnie do obrzędów pogrzebu kościelnego i modlitw zaznaczono, że nie mogą być sprawowane w miejscu kremacji, ani nie można towarzyszyć tam ciału zmarłego. Wtedy liturgia pogrzebowa ma odbywać się przed przeniesieniem ciała do krematorium. Jedynie w wypadkach nadzwyczajnych, za zgodą biskupa można ją sprawować przy urnie. Kongregacja wyraźnie zabrania rozsypywanie prochów, gdyż wierni winni znać miejsce spoczynku swoich zmarłych. Czytaj więcej: https://liturgista.pl/?page=theology&content=document&label=2008-01-01-B-CK-KPK

 

Likwidacja pamięci o zmarłym po białostocku: https://slonecznystok.pl/informacje/bialystok/chcemy-odkryc-tajemnice-bialostockich-lowcow-grobow.html

Kulisy propagandy klimatycznej: https://slonecznystok.pl/polityka/kraj/zmiany-klimatyczne-prawda-czy-propaganda.html

Używamy cookies
Klikając przycisk "OK" wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania z serwisu SlonecznyStok.pl.