Białystok jest bodajże jedynym miastem wojewódzkim posiadającym tylko jeden środek komunikacji miejskiej. Tymczasem np. Niemczech nawet ok. 100 tysięczne miasta posiadają oprócz autobusów linie tramwajowe. Sposób budowy i remontów dróg w Białymstoku powoduje nieustanne korki, co więcej w każdym mieście na świecie rozbudowa dróg zamiast zmniejszenia korków powoduje ich wzrost, wydłużenie czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową.

 

Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika itp.)

 

– Nowe Miasto- Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy pętli autobusów 21, 23, 25

 

– Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy „nowym” tunelu Fieldorfa-Nila

 

– Dworzec PKP Białystok Główny/PKS (centrum przesiadkowe)

 

– skrzyżowanie ul. Poleska/Sitarska/Częstochowska

 

– Wiadukt przy rondzie ul. Poleska/Jurowiecka

 

– Węglówka/ wiadukt przy ul. Sienkiewicza/Wasilkowska/ Towarowa

 

– Dworzec PKP Białystok Fabryczny -ul Towarowa

 

– Włościańska/ Piasta (Pieczurki) – ul. Ciołkowskiego

 

– ul. Baranowicka/ Szosa Baranowicka (Zaścianki)  i/lub w kierunku osiedla Białostoczek i Wasilkowa

 

Dla mieszkańców peryferiów jak Kleosin, Starosielce, Zaścianki mogłoby to skrócić czas dojazdu do centrum autobusami o ile miejskie szynobusy kursowałyby co 15 – 30 minut. Koszt przejazdu szynobusu na trasie Białystok Starosielce - Białystok Główny - Białystok Fabryczny na podstawie informacji PKP Przewozy Regionalne w Białymstoku dla 100 osób to ok. 250 zł).
Używamy cookies
Klikając przycisk "OK" wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania z serwisu SlonecznyStok.pl.