Zasady kontaktu ze spółdzielnią

Proszę całą korespondencję składać za potwierdzeniem odbioru lub wysyłać listownie za potwierdzeniem odbioru. Nie możesz oczekiwać, że spółdzielnia będzie chciała ci pomóc. Nie po to są. Pracownicy spółdzielni za wszelką cenę będą chcieli ci wmówić, że były otwarte okna przez całą zimę lub, że mieszkanie było wynajmowane. Standardowo napiszą, że wszystko jest w porządku a wyliczenie jest poprawne. Mają przygotowane wzory pism, w których zmieniają nazwisko, adres i kwoty (czasami nie). W drodze wyjątku pozwolą ci na rozłożenie na raty. Pamiętaj – godząc się na to, godzisz się na wyższy rachunek w następnym roku.

Paradoks podzielników

Im zima jest lżejsza, tym koszty ogrzewania wybranych mieszkań mogą być wyższe. Tak działa rozliczenie ciepła za pomocą podzielników.

Jak obliczyć koszt ogrzewania

Samodzielnie możesz wyliczyć jaki jest średni koszt ogrzania m2 w twoim bloku. Należy kwotę pieniężną za ogrzanie całego węzła cieplnego (największa kwota w zł na rozliczeniu) podzielić przez ilość m2 powierzchni węzła cieplnego (największa ilość m2 na rozliczeniu). Tą wartość pomnożyć przez ilość m2 swojego mieszkania. Otrzymana wartość jest średnią kwotą ogrzania twojego mieszkania w ciągu roku. Jeżeli w twoim rozliczeniu jest to ponad 2-krotnie więcej, to znaczy że płacisz za innych mieszkańców bloku.

Sposób postępowania ze spółdzielnią w kilku krokach:

1. Złóż pismo do spółdzielni o naliczenie kosztów ogrzewania jak w poprzednim okresie rozliczeniowym lub w wysokości takiej, która pozwoli ci normalnie funkcjonowanie i egzystować.

2. Złóż pismo informujące o tym, że nie zgadzasz się z takim sposobem rozliczenia ciepła.

3. Pamiętaj, że komornik sądowy może do ciebie przyjść dopiero po prawomocnym wyroku sadowym. Nigdy wcześniej. Straszenie jest elementem walki.

4. Zażądaj rozliczenia cząstkowego wszystkich mieszkańców w bloku.

5. Zażądaj rozliczenia kosztów węzła z podziałem na ciepłą wodę i na c.o.

6. Zażądaj informacji ile bloków stojących oddzielnie (nie połączonych ze sobą) jest podłączonych do jednego węzła cieplnego.

7. Dowiedz się, czy wszystkie mieszkania i lokale użytkowe (jeżeli są) w bloku są opomiarowane (mają podzielniki).

8. Dowiedz się, czy wszystkie media w bloku są opomiarowane (ciepła woda, gaz – sporo ludzi ogrzewa się kuchenkami gazowymi).

 

Ważne kontakty:

Kontakt do biura poselskiego:

Konrad Wnorowski – tel. 505 271 799
kontakt jest potrzebny, aby znana była skala błędów w rozliczeniach.

Kontakt do radcy prawnego:
Szczepan Barszczewski – tel. 606 266 660
Moim zdaniem w sądzie konieczne jest reprezentowanie przez adwokata lub radcę prawnego. Sąd inaczej traktuje adwokatów. Poza tym pan Szczepan jest już biegły w sprawach o rozliczenie ciepła.

 
Walka ze spółdzielnią jest trudna, ale nie niemożliwa.

 

----------------------------
Franciszek Krawczyk

503 94 55 44

 

Używamy cookies
Klikając przycisk "OK" wyrażasz zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystasz tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania z serwisu SlonecznyStok.pl.