Białystok, 23 sierpnia 2008 r.
Stanisław Bartnik
ul. Zielonogórska
15-674 Białystok
Przewodniczący Rady Nadzorczej
SM Słoneczny Stok
Program Reform - dodatkowe przychody z reklam
Wnoszę o zobowiązanie zarządu spółdzielni do wdrożenia systemu pozyskiwania dodatkowych środków finansowych z powierzchni reklamowej uzyskanej z zagospodarowania przestrzeni ścian budynków oraz instalowania billboardów. Pozyskane fundusze z reklam na budynkach należy przeznaczać na potrzeby mieszkańców danych bloków np. w zakresie remontów i konserwacji.
Uzasadnienie
Intensywna ekspansja handlu wielkopowierzchniowego na terenie miasta przy rosnącej konkurencji i jednoczesnej stagnacji popytu, wywołuje zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnię reklamową. Dlatego celowe jest opracowanie strategii pozyskiwania klientów zainteresowanych reklamą na terenie osiedli. Dotyczy to szczególnie sieci hipermarketów, których oferty są w pierwszej kolejności kierowane do społeczności zamieszkujących w budynkach wielorodzinnych. Przygotowanie strategii powinno polegać na zinwentaryzowaniu potencjalnych miejsc na billboardy i tablice reklamowe oraz powierzchni ścian budynków odpowiednich do reklam wielkoformatowych. Sporządzoną ewidencję zawierająca listę punktów przeznaczonych na reklamy należy prezentować zainteresowanym klientom oraz firmom obsługującym reklamę wizualną. W celu uniknięcia nakładów pożądane jest ewentualne skalkulowanie okresów zwolnień z opłat w zamian za poniesienie przez firmy instalujące reklamy wszystkich kosztów związanych z ich wykonaniem.
Stanisław Bartnik
autor / źródło:
Redakcja